AB InBev lanceert alcoholvrije variant van Corona

vrijdag 24 juni 2022 —

Corona's nieuwe alcoholvrije bier nu verkrijgbaar in Belgische drankenhandel en horeca. Na Jupiler 0,0%, Hoegaarden 0,0%, Leffe 0,0% en Stella Artois 0,0% lanceert AB InBev een nieuwe alcoholvrije variant voor haar bier Corona: Corona Cero. De brouwer beantwoordt hiermee aan de vraag van de consument naar meer variëteit en zet zo verder in op verantwoord alcoholgebruik. Corona Cero werd ontwikkeld in het wereldwijde innovatiecentrum GITEC van AB InBev in Leuven.  

Corona Cero richt zich tot consumenten die op zoek zijn naar een alcoholvrije optie zonder afbreuk te doen aan de smaak. Het biedt nog steeds de klassieke verfrissende smaak van Corona, maar zonder alcohol. Het wordt gebrouwen met 100% ingrediënten van natuurlijke origine en het best koud geserveerd met een schijfje limoen. 

Irini Komodikis, Corona Marketing Director, Europa: "Corona is altijd een uitnodiging geweest om meer van de mooie momenten en het buitenleven te genieten, met goede vrienden en een biertje in de hand, met of zonder alcohol. Het gaat erom mensen zoveel mogelijk keuze te bieden en te blijven inspelen op de snelgroeiende categorie van alcoholvrije bier”.

De smaak van Corona Cero is authentiek en kwalitatief dankzij een unieke, door de brouwmeesters van de AB InBev brouwerij ontwikkelde de-alcoholisatietechniek. Deze bieren doorlopen het volledige brouwproces waarbij de alcohol pas daarna wordt verwijderd. 

Door haar wereldwijde Smart Drinking Goals is AB InBev de belangrijkste impuls achter de groei van alcoholvrij bier in België. Eerst door de lancering van Hoegaarden 0,0% in 2011 en daarna Jupiler 0,0% in 2016, de echte start van het alcoholvrije gamma in Belgie. Alcoholvrij bier was in 2021 een van de snelst groeiende consumentensegmenten in de retail (vs. 2020)*. Het wereldwijd innovatiecentrum in Leuven zorgt voortdurend voor de nieuwste innovaties op het vlak van alcoholvrij bier. “We zullen het alcoholvrij biersegment blijven stimuleren en innoveren om zo tegemoet te komen aan de consumentenvraag en de groei van het marktsegment te realiseren,” zegt David De Schutter, hoofd van het wereldwijd innovatiecentrum van AB InBev.   

www.ab-inbev.be