Brouwerijen dagen brede publiek uit

vrijdag 6 juli 2018 —

Het grote publiek wordt dezer dagen uitgedaagd door verschillende brouwerijen met zeer concrete ‘challenges’. Het is een manier om producten en merken onder de aandacht te brengen, groepsgevoel te creëren en mee te surfen op de kracht van sociale media.

Twee creatieve voorbeelden komen van brouwerij The Musketeers en Duvel-Moortgat. De brouwerij The Musketeers lanceerde een oproep om deze zomer op de festivalterreinen te crowdsurfen in een rubberbootje en hiervan filmpjes te posten. De actie verwijst zo naar het bier 'Crowdsurf in a rubber dinghy'.

Een gelijkaardig voorbeeld vinden we bij Duvel-Moortgat. De brouwerij plaatste eerder een video online waarin de perfecte Duvel moest worden uitgeschonken door een Duvelglas schuin op een Duvelflesje te plaatsen. De brouwerij daagde meteen al zijn fans uit en ondertussen zijn tal van filmpjes online te bekijken waar fans hun best doen om de uitdaging op zeer innovatieve wijze tot een goed einde te brengen.