Nieuw jasje en investeringen voor Chaudfontaine

vrijdag 15 januari 2021 —

Coca‑Cola zet in 2021 volop in op uniek Chaudfontaine water dat 60 jaar door de Ardense bodem reist

Als er iets is dat we in 2020 geleerd hebben, is het wel dat een trager tempo en je tijd nemen deugd kan doen. En laat dat nu net het motto zijn waar Chaudfontaine voor staat: slow is good. Het mineraalwater heeft een reis van meer dan 60 jaar nodig doorheen de Ardense bodem voor het aan de bron terug opborrelt aan 37°C. Het is daarmee één van de zeldzame thermale mineraalwaters in de wereld en verklaart ook de 'chaud' in Chaudfontaine. Vandaag is het Belgische merk, dat deel uitmaakt van het drankengamma van Coca‑Cola, klaar voor de toekomst met een nieuwe campagne rond de traagheid van het pure water en een uitbreiding van zijn portfolio. Een duidelijk teken dat het bedrijf blijft investeren in het merk en gelooft in de toekomst.

Coca‑Cola wil Chaudfontaine opnieuw op de kaart zetten als Belgisch bedrijf en uniek natuurlijk mineraalwatermerk. Daarom breidt Chaudfontaine’s gamma uit, en biedt het merk vanaf nu ook bio-limonades aan. En daar hoort een nieuwe campagne bij: ‘Slow is good’, want het water van Chaudfontaine legt een bijzonder lange reis af waardoor het op een natuurlijke manier zonder uitgebreide behandeling rechtstreeks van de bron in de flessen belandt. De campagne benadrukt die trage, natuurlijke reis van 60 jaar, waarvoor de twee druppels in het nieuwe logo ook symbool zijn, en de puurheid van het water. Die traagheid is voor Chaudfontaine een grote troef.

Het is de eerste keer dat er voor Chaudfontaine een grote mediacampagne van deze omvang komt. Dit toont aan dat Coca‑Cola echt gelooft in de toekomst van het Belgische watermerk en het belang om Chaudfontaine nationaal op de kaart te zetten. Het natuurlijke en lokale waren altijd al de kernwaarden van het hele Chaudfontaine-portfolio, en blijven ook centraal staan voor de bio-limonades en gearomatiseerde waters. Het hele drankengamma is vanaf het begin van dit jaar voorzien van een nieuwe look, de Fusion en Sensation-lijnen verdwijnen uit het gamma.

Wij Belgen vinden het steeds belangrijker lokaal en natuurlijk te consumeren. Die veranderende levensstijl is Coca‑Cola niet ontgaan. De investering in  de categorie van gearomatiseerd water en bio-limonades bewijst dat ook Chaudfontaine evolueert, samen met de Belg. Chaudfontaine brengt dit jaar nieuwe bio-limonades op de markt, met verschillende smaken en formaten, voor elk wat wils. De eerste nieuwe bio-limonades zijn verkrijgbaar in twee verschillende smaken: Lemon Mint en Dark Berries, daar wordt in april nog een derde smaak aan toegevoegd: Orange.

www.cocacolabelgium.be