FEBED steunt de campagne #OpenDeHoreca

vrijdag 16 april 2021 —

De laatste weken en maanden hebben we meerdere keren een heropenings- en ondersteuningsplan voor de horecasector bepleit, zowel achter- als voor de schermen.

Een stil café kan je ook wakker houden

Met die boodschap vragen horecaondernemers om op 1 mei open te kunnen gaan. Ook FEBED steunt de campagne ‘Open de Horeca’, samen met de federaties Horeca Vlaanderen, Horeca Brussel, Horeca Wallonie, de Belgische Brouwers, de Federatie van de Belgische voedingsindustrie (Fevia), Vinum&Spiritus en het Koninklijk Verbond van de Industrie van Waters en Frisdranken (VIWF).

Op 14 april kwamen portretten van enkele horecaondernemers paginagroot in de meeste Belgische kranten. Hun blik toont emotie, maar ook vastberadenheid: geef ons een kans te tonen dat we veilig kunnen heropenen.

Op die manier vragen we aan de politieke stakeholders om op 1 mei open te kunnen gaan. Voor 6 op de 10 cafés en restaurants is openen op 1 mei geen luxe, maar een noodzaak. Daarnaast is de hele horecasector ook overtuigd deel te kunnen zijn van de oplossing voor deze pandemie: de horeca kan een veilige omgeving zijn, waar mensen op een gecontroleerde manier kunnen samen komen. Ook het mentale welzijn van de bevolking heeft daar baat bij.

Doel van de campagne is om de overheid te herinneren aan het beloofde perspectief om op 1 mei te openen. We nodigen u van harte uit om deze campagne te ondersteunen en uw sympathie voor de horeca hiermee kracht bij te zetten op sociale media.

www.opendehoreca.be