WK doet omzet in de horeca stijgen

vrijdag 29 juni 2018 —

Uit cijfers van Foodservice Alliance blijkt dat tijdens het EK 2016 de eerste 3 matchen voor de horeca een additionele omzet van 24 miljoen euro opbrachten. Het volledige EK 2016 (5 wedstrijden) bracht de Belgische horeca in totaal 58 miljoen euro extra op. Foodservice Alliance verwacht eveneens een stevige stijging van de omzet in de horeca gedurende het WK in Rusland.

De verwachtingen voor het WK in Rusland liggen iets lager in vergelijking met het EK van 2016. Tijdens de eerste 3 matchen van het WK dit jaar in Rusland wordt er een additionele omzet van 18 miljoen euro geraamd. Indien de Rode Duivels tijdens dit WK ook tot in de ¼ finales geraken, dan wordt een additionele omzet van 45 miljoen Euro voorspeld.

Uit cijfers van Horeca Vlaanderen blijkt dat 2/3e van de horecazaken de WK wedstrijden op groot scherm uitzendt en dat 65% van de horecaondernemers speciale acties opzetten naar aanleiding van het WK. De helft van de horecazaken verwacht een omzetstijging tijdens deze periode.