Jupiler wordt gedurende vijf maanden omgedoopt tot ‘Belgium’

vrijdag 23 februari 2018 —

Jupiler verdwijnt uit de rekken en de bierbrouwer vervangt haar eigen populaire merknaam door “Belgium”. Vanaf 20 februari zal Jupiler tijdelijk verdwijnen en zal het Belgium-bier in alle winkelschappen in België te zien zijn. Het recept is identiek, enkel de naam verandert in aanloop naar de matchen van de Rode Duivels.

Belgium-bier lanceert ook een bijhorende TV campagne, supportersmateriaal en –acties voor de horeca en unieke gadgets en promo’s voor de retail met daarop de hashtag #WEAREBELGIUM.

Jupiler is al sinds 30 jaar trouwe sponsor van de Rode Duivels en ziet het supportersenthousiasme elk jaar toenemen. Opnieuw wil de brouwer het Belgisch gevoel en het supportersvuur aanwakkeren, dit keer met de meest verregaande campagne ooit. “De huidige generatie Rode Duivels is meer dan ooit in staat om ons als Belgen trots te maken en wij leven 100% mee. We verenigen ons allemaal onder één vlag en brouwen vanaf februari Belgium bier. Met Belgium en bijhorende hashtag #WEAREBELGIUM creëren we een 4 maanden lange supporters rollercoaster van emoties,” zegt Arnaud Hanset, AB InBev Directeur Marketing West-Europa.

De brouwer gaat meteen ook all the way: ook de broers Borlée, het vrouwelijk voetbalteam van de Red Flames, de Rode Duivels en hun bondscoach Martinez leveren hun steun en zijn voortaan de trotse ambassadeurs van het bier en ons land. In een nieuwe, flitsende reclamespot voor Belgium, die vanaf midden maart op televisie komt, spelen zij zij-aan-zij de hoofdrol.

Het bier zal al vanaf februari, onder de naam Belgium, zowel in het straatbeeld als online de Belgische trots en de Rode Duivels sfeer voeden. Fans zullen vanaf april allerhande BELGIUM gadgets als glazen, sjaals, outfits, … en zelfs tickets kunnen verzamelen en winnen. In maar liefst 4.000 bars en cafés en in 6.000 winkels zal de WK sfeer de hele aanloopperiode voelbaar zijn.