Coca-Cola vraagt publiek om hulp bij zoektocht naar nieuwe natuurlijke zoetstof

vrijdag 15 september 2017 —

Drankenproducent Coca-Cola schakelt crowdsourcing in om nieuwe ideeën voor een natuurlijke zoetstof op te doen. Via twee wedstrijden kunnen respectievelijk wetenschappers en consumenten ideeën aandragen.

Op HeroX, het crowdsourcingsplatform van Coca-Cola, kunnen wetenschappers $1 miljoen winnen in de Sweetener Challenge als ze een idee aandragen voor een laagcalorische stof afkomstig van een natuurlijke bron die de smaak van suiker benadert wanneer het wordt toegevoegd aan dranken of voeding. De winnaar wordt in oktober 2018 bekendgemaakt.

Daarnaast lanceert de multinational ook de Sweet Story Challenge waar mensen wereldwijd verhalen en video’s kunnen indienen over hun favoriete manier om voeding of dranken natuurlijk te zoeten in hun cultuur, gemeenschap of familie. Tot vijf individuen of teams zullen strijden voor 100.000 dollar aan prijzengeld. De winnaar van deze challenge wordt in december bekendgemaakt.