Coca-Cola vervangt plastic om blikjes door karton

vrijdag 27 september 2019 —

De Europese verkoper van Coca-Cola vervangt binnen een aantal maanden het plastic krimpfolie om de blikjes door een kartonnen alternatief. Hiermee wil Coca-Cola Europe Partners (CCEP) jaarlijks 4.000 ton wegwerpplastic besparen.

Het krimpfolie wordt gebruikt om de blikjes bij elkaar te houden en als multipacks te verkopen. Het folie is volgens CCEP lastiger te recyclen dan andere plastics en in veel landen waar de folie gebruikt wordt, kan het helemaal niet gerecycled worden. Daardoor eindigt veel folie op de vuilnisbelt.

CCEP produceert en verkoopt producten van Coca-Cola in dertien West-Europese landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en de Benelux. Naast Coca-Cola vallen ook merken als Fanta, Sprite en Dr. Pepper onder het concern.

“We weten dat consumenten zoeken naar duurzamere alternatieven voor verpakkingen. We zijn vastbesloten om al het onnodige wegwerpplastic te verwijderen uit onze producten”, stelt Joe Franses, vicepresident duurzaamheid bij CCEP.